Jak jedno spotkanie przełamało silosy i przyspieszyło usprawnienia procesu klienta
Klient
T-Mobile Polska
Wyzwanie
Brak wspólnego rozumienia, jak z perspektywy klienta wygląda proces zgłoszenia problemu technicznego na infolinii. Silosowe spojrzenie różnych działów utrudniało diagnozę „punktów bólu” i wprowadzanie zmian poprawiających doświadczenie klienta.
Kontekst
W dużej organizacji wiele zespołów pracuje nad jednym procesem klienta, ale często widzą go tylko ze swojej perspektywy.
Aby naprawdę usprawnić doświadczenie, konieczne było wejście w buty klienta i zbudowanie wspólnej, organizacyjnej mapy doświadczeń.
Rozwiązanie
Ko-kreacja — angażująca metoda współtworzenia z przedstawicielami wszystkich kluczowych działów.
Zorganizowałem całodniowy warsztat stacjonarny, podczas którego:
- Przeszkoliłem uczestników w podstawach pracy z journey mappingiem.
- Podzieliłem zespoły według etapów procesu.
- Poprosiłem uczestników o odtworzenie procesu z perspektywy klienta, wykorzystując dane, wiedzę i osobiste doświadczenia.
Uczestnicy sami napotkali trudności, które codziennie frustrują klientów (np. długie oczekiwanie, sprzeczne informacje).
Efektem była proto-ścieżka klienta — pierwsza wspólna mapa procesu, wskazująca kluczowe punkty bólu.

Dowiedz się więcej o ko-kreacji
Efekt
- Przełamaliśmy silosy — zespoły po raz pierwszy zobaczyły proces oczami klienta, a nie swojego działu.
- Uspójniliśmy rozumienie wyzwań na poziomie całej organizacji.
- Nadaliśmy priorytety najważniejszym punktom bólu — łącząc potrzeby klientów z celami biznesowymi.
- Zbudowaliśmy fundament do dalszych prac nad poprawą doświadczenia i wzrostem efektywności operacyjnej.
„Taki warsztat powinna przejść każda osoba w firmie” – to słowa jednej z uczestniczek wypowiedziane na koniec spotkania.
Jeden warsztat może zmienić sposób, w jaki Twoja organizacja rozumie potrzeby klientów.
Jeśli chcesz przełamać silosy, zbudować wspólne spojrzenie na doświadczenia klientów i zacząć szybciej działać —skontaktuj się ze mną. Pokażę Ci, jak taki proces może wyglądać w Twojej firmie.
Napisz na piotr.wojciechowski@fuzers.com lub wybierz, poniżej, dogodny dla Ciebie termin spotkanie online.