Customer Experience World Games
Customer Experience World Games Polska (CXWG)
W 2020 roku Christopher Brooks z agencji Customer Experience Lexden wpadł na pomysł zorganizowania CX World Games. W trakcie pandemii koronawirusa postanowił zaangażować szeroką społeczność działającą w obszarze customer experience do pomagania organizacjom pozarządowym, dając im prawdziwą wartość.
Od tamtej pory CX World Games odbywają się co roku w różnych regionach świata. Dotychczas były prowadzone w języku angielskim i hiszpańskim.
W 2023 ściągnąłem tę inicjatywę do Polski.
Od tego czasu zrealizowałem dwie edycje wydarzenia, w których łącznie udział wzięło 130 osób, które wsparły swoją wiedzą i doświadczeniem 6 fundacji pomagających dzieciom.


Na czym polega CXWG?
W trakcie Customer Experience World Games uczestnicy (zawodnicy), w ramach swoich zespołów, szukają rozwiązań z zakresu customer experience dla trzech faktycznych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje charytatywne lub pozarządowe. Praca nad każdym wyzwaniem trwa tydzień, a o jego zakresie zawodnicy dowiadują się tuż przed startem.
Po tygodniu pracy nad wskazanym wyzwaniem, propozycje rozwiązań zespołów są oceniane przez sędziów – ekspertów CX – w formie punktowej. Na koniec całej inicjatywy punkty zostają zsumowane w celu wyłonienia mistrza CXWG Polska danego roku.
Efektem końcowym prac zespołu ma być wypracowana konkretna rekomendacja lub propozycja działań dla organizacji charytatywnej.
Wahasz się czy ta inicjatywa to coś dla Ciebie?
Zobacz relację z Customer Experience World Games 2023
CXWG 2025

Zapisy na CXWG 2025 startują w sierpniu
Co daje udział w CXWG?
Przetestowanie swoich możliwości i umiejętności CX-owych
„Przekonałam się, że swobodnie mogę rozwijać się w CX, mam już spore zaplecze, ale nie byłam tego świadoma.”
Poznanie nowych metod czy narzędzi oraz przećwiczenie ich w “akcji”
„Pracy zespołowej z zupełnie nieznanymi wcześniej osobami, szybkiej organizacji pracy i szybkość pracy, a ponadto miałam okazję poćwiczyć customer journey, mapy empatii i inne cx-owe narzędzia.”
Integrację w ramach branży CX – wymiana kontaktów, doświadczeń, wiedzy
„Wartość wymiany wiedzą jest bardzo cenna – to była główna wartość pracy w zespole.”
Rozwój kompetencji miękkich – planowanie, zarządzaniu sobą w czasie, organizacja, delegowanie zadań
„Organizacja i zarządzanie projektem CX, zarządzanie czasem, pracy w zespole, pracy pod presją czasu.”
Wpływ na poprawę tego jak działają zaproszone do danej edycji fundacje
„To było niezwykłe doświadczenie – połączenie CX z robieniem dobra dla drugiego człowieka. Przez 3 tygodnie wypracowaliśmy wiele rozwiązań, które pomogą choć w małym stopniu zmienić czyjeś życie na lepsze.”
Nowe znajomości i niesamowitą energię grupy zapaleńców, którzy wspólnie chcą zrobić coś dobrego
„Nawiązanie branżowych znajomości, wspólna praca i uczenie się od siebie nawzajem są bezcenne :)”