Customer Experience World Games

o projekcie

Customer Experience World Games Polska (CXWG)

W 2020 roku Christopher Brooks z agencji Customer Experience Lexden wpadł na pomysł zorganizowania CX World Games. W trakcie pandemii koronawirusa postanowił zaangażować szeroką społeczność działającą w obszarze customer experience do pomagania organizacjom pozarządowym, dając im prawdziwą wartość.

Od tamtej pory CX World Games odbywają się co roku w różnych regionach świata.  Dotychczas były prowadzone w języku angielskim i hiszpańskim. 

W 2023 ściągnąłem tę inicjatywę do Polski. 

Od tego czasu zrealizowałem dwie edycje wydarzenia, w których łącznie udział wzięło 130 osób, które wsparły swoją wiedzą i doświadczeniem 6 fundacji pomagających dzieciom.

Na czym polega CXWG?

W trakcie Customer Experience World Games uczestnicy (zawodnicy), w ramach swoich zespołów, szukają rozwiązań z zakresu customer experience dla trzech faktycznych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje charytatywne lub pozarządowe. Praca nad każdym wyzwaniem trwa tydzień, a o jego zakresie zawodnicy dowiadują się tuż przed startem.

Po tygodniu pracy nad wskazanym wyzwaniem, propozycje rozwiązań zespołów są oceniane przez sędziów – ekspertów CX – w formie punktowej. Na koniec całej inicjatywy punkty zostają zsumowane w celu wyłonienia mistrza CXWG Polska danego roku. 

Efektem końcowym prac zespołu ma być wypracowana konkretna rekomendacja lub propozycja działań dla organizacji charytatywnej.

CXWg 2023

Wahasz się czy ta inicjatywa to coś dla Ciebie?

Zobacz relację z Customer Experience World Games 2023

o projekcie

CXWG 2025

  • Tegoroczną edycję organizuję wspólnie z Agatą Adamczewską, Izabelą Misztal, Katarzyną Michalak oraz Łukaszem Grygielem.
  • Tak, jak w poprzednich latach udział będzie możliwy w jednej z dwóch ról:
    – możesz być zawodnikiem – szukasz wówczas z innymi członkami zespołu (który stworzymy po zebraniu wszystkich zgłoszeń) rozwiązania dla danej organizacji.
    – kapitanem zespołu – koordynujesz pracę zespołu, motywujesz, wspierasz, pomagasz organizacji i członkom zespołu.
  • Daty tegorocznej edycji: Wyzwanie 1: 29.09 – 3.10; Wyzwanie 2: 6.10-10.10; Wyzwanie 3: 13.10-17.10
  • Wszystkie spotkania będą odbywać się popołudniam (około godziny 16) i będą w formule online.
  • Partonem medialnym wydarzenia, również w tym roku, będzie Customer Experience Manager.
  • W razie jakichkolwiek pytań dotyczących wydarzenia pisz śmiało na piotr.wojciechowski@fuzers.com.
zapisy

Zapisy na CXWG 2025 startują w sierpniu

Sprawdź, co możesz zyskać

Co daje udział w CXWG?

1

Przetestowanie swoich możliwości i umiejętności CX-owych

„Przekonałam się, że swobodnie mogę rozwijać się w CX, mam już spore zaplecze, ale nie byłam tego świadoma.”

2

Poznanie nowych metod czy narzędzi oraz przećwiczenie ich w “akcji”

„Pracy zespołowej z zupełnie nieznanymi wcześniej osobami, szybkiej organizacji pracy i szybkość pracy, a ponadto miałam okazję poćwiczyć customer journey, mapy empatii i inne cx-owe narzędzia.”

3

Integrację w ramach branży CX – wymiana kontaktów, doświadczeń, wiedzy

„Wartość wymiany wiedzą jest bardzo cenna – to była główna wartość pracy w zespole.”

4

Rozwój kompetencji miękkich – planowanie, zarządzaniu sobą w czasie, organizacja, delegowanie zadań

„Organizacja i zarządzanie projektem CX, zarządzanie czasem, pracy w zespole, pracy pod presją czasu.”

5

Wpływ na poprawę tego jak działają zaproszone do danej edycji fundacje

„To było niezwykłe doświadczenie – połączenie CX z robieniem dobra dla drugiego człowieka. Przez 3 tygodnie wypracowaliśmy wiele rozwiązań, które pomogą choć w małym stopniu zmienić czyjeś życie na lepsze.”

6

Nowe znajomości i niesamowitą energię grupy zapaleńców, którzy wspólnie chcą zrobić coś dobrego

„Nawiązanie branżowych znajomości, wspólna praca i uczenie się od siebie nawzajem są bezcenne :)”

faq

Najczęściej zadawane pytania

Polska edycja Customer Experience World Games odbywa się w języku polskim. 

Będziesz częścią zespołu i wraz z kapitanem oraz innymi zawodnikami ustalasz, kiedy i w jaki sposób pracować nad wyzwaniami, które jest Wam postawione. Jako zespół decydujecie, w jaki sposób będziecie pracować. Nie ma narzuconej praktyki ani metodologii. Jedna z największych korzyści płynąca z gry polega na możliwości dzielenia się i uczenia się od innych.

Format jest dowolny. Spotykacie się za pośrednictwem aplikacji, która jest najwygodniejsza dla Waszego zespołu. Ustalicie to z kapitanem. Niektórzy wolą spotkania na Zoomie, inni na Slacku, niektórzy pracują na Muralu, inni za pośrednictwem WhatsApp. Pozostawiamy tu dowolność.

Wyzwaniem jest wsparcie organizacji charytatywnych, które potrzebują pomocy, aby poprawić doświadczenia swoich darczyńców/wolontariuszy lub beneficjentów.

Przydział do zespołu będzie celowy, dokonany przez organizatorów wydarzenia. Każdy zespół będzie miał zróżnicowany skład zawodników. Ta różnorodność została uznana przez zawodników z poprzednich edycji za wielką zaletę.

Wszystkie wypracowane rekomendacje i pomysły są przesyłane organizacjom biorącym udział w wydarzeniu. 

W jednej edycji jest to około 60 osób.

Nie, to bezpłatne wydarzenie i niekomercyjne (jako Fuzers, nie zarabiamy na jego organizacji).

Kapitan koordynuje pracę zespołu, motywuje, wspiera, pomaga w kwestiach organizacyjnych.

Oczywiście, możesz dzielić się pomysłami, wymieniać narzędzia CX i poznawać innych uczestników. Jednak nie traktuj tego wydarzenia jako okazji do pozyskiwania klientów, ponieważ to nie jest jego celem. 

Każdy zespół na koniec danego etapu wysyła swoją propozycję rekomendacji lub pomysłów do wdrożenia przez daną organizację. Oceniają je profesjonaliści i doświadczeni praktycy CX. Po każdej rundzie wyzwania ogłaszamy zwycięzców i kolejne 2 miejsca na podium. Zwycięskie zespoły otrzymują emblematy do dodania do swoich profili na mediach społecznościowych (jeśli chcą). Na koniec wyłaniamy ostatecznego zwycięzcę Polskiej Edycji CXWG. Wyniki ogłaszamy na żywo podczas Ceremonii Zakończenia.

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ale minimum, to 3-5h w każdym tygodniu trwania wyzwania.

Odbywa się to za pomocą medium, które najbardziej ci odpowiada: WhatsApp, e-mail lub inna platforma. Uzgadniasz to ze swoim kapitanem.

Inicjatorem wydarzenia jest Christopher Brooks z agencji Lexden. Gospodarzem polskiej edycji jest moja firma, czyli Fuzers, a organizatorem jestem ja, czyli Piotr Wojciechowski.

Obserwuj mój profil na LinkedIn lub zapisz się do mojego newslettera, aby nie przegapić tej informacji.